8 Aralık 2011 Perşembe

“Türkiye’nin Tüketici Hattı” nda, “ULUSOY TURİZM” ve Türkiye’de Yolcu Taşımacılığı Üzerine

Türkiye’de yolcu taşımacılığı alanında kırılmış rekorlardan birisinin sahibi “ULUSOY” turizm bu ayın gündemindeki firmalardan birisi.

75. yıllık yolcu taşımacılığının her döneminde  daima müşteri memnuniyetini hedeflemek  için aşağıdaki misyonlarını “Hakkımızda” başlığı altında internet sayfalarına taşımışlar.

NE SÖYLEMDE BULUNUYORLAR ?

ULUSOY;  1937 yılında ilk temelleri atıldığı günden bugüne, 70 yılı aşkın süredir, taşımacılığın bugün geldiği noktayı tanımlayan ve dünyanın en iyi yolcu karayolu taşımacılık sisteminin oluşmasında etken olan bir kilometre taşı olmuştur.

“Türkiye’de yaygın ulaşım ağına sahibiz”

Günümüze kadar yolcu taşımacılığı işini ULUSOY, sektörün öncüsü olma vizyonu ile çağını yakalayarak, yenilenerek gerçekleştirmiştir.
ULUSOY, bugün Türkiye’de yaygın ulaşım ağındaki seferleri, yüksek standartlı ve donanımlı yaklaşık 320 otobüslük filosu ile yılda ortalama 3,5 milyon yolcu taşımaktadır.

“Güvenlik ve kalite vazgeçilmez ilkelerimiz”

ULUSOY, otobüs işletmeciliğini sadece bir taşımacılık değil bir sistem olarak planlayarak ve uygulayarak satış hizmetleri, seyir hizmetleri, konaklama tesisleri, kalkış noktaları ve varış hizmetlerini bir bütünlük içinde sunmaktadır.

Vazgeçilmez ilkeleri güvenlik ve kalite olan ULUSOY’da hizmet planlaması müşteri beklentilerinin önünde yürümektedir.
Bu nedenle ULUSOY Türkiye’de karayolu yolcu taşımacılığını tanımlayan, model oluşturan lider bir marka olmanın haklı gururunu yaşamaktadır.

“Misyonumuz:”

·                  Yüksek standartlı, kaliteli hizmet vererek müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak.
·                  Müşterilerimizin zamanına ve haklarına saygı duymak.
·                  Çalışanlarımızın tatmini ve moral değerlerini arttırmak.
·                  İnsanlığa, çevreye ve evrensel değerlere olan sorumluluklarımızı yerine getirmek.

“Vizyonumuz:”

·                  Müşterilerimizin koşulsuz memnuniyeti.
·                  Sürdürülebilir yenilikçi anlayış.

“Kalite Politikamız:”

·                  Yolcularımızın memnuniyeti için güvenli ve rahat yolculuk imkanı yaratmak.
·                  Kendimizi yenilemek.
·                  "Her Şey Zamanında" ilkesiyle hatasız hizmet vermek.

“Hizmet Kalitesi:”

·                  Müşterilerimizin beklentilerini karşılamak, dünya standartlarını yakalamak ve yaşatmak.

“Hedeflerimiz:”

·                  Ulusal ve uluslararası kara yolu insan taşımacılığında mükemmele ulaşmak için toplam kalite, hizmet ve yaşam tarzımızda sürekli iyileşme ve gelişme çabası içinde olmak.
·                  Müşterilerimizin koşulsuz memnuniyeti, çalışanların motivasyonu ve mutluluğu.
·                  Tüm ilişkilerimizde saygılı, içten, adaletli, açık ve dürüst bir yapı içerisinde olmak.

DİYORLAR, NE GÜZEL DEĞİL Mİ ?

Duyumlarımıza göre, yılların karayolu  yolcu taşımacılığının önemli mihenk taşlarından birisi olan “VARAN TURİZM” i de satın alarak bünyelerine katmışlar.

75 yıllık taşımacılık serüvenin tanımlamasını bu denli güzel anlatabilmek çok anlamlı olsa gerek.

Çok ilgimizi çeken kısımların da bizler altlarını çizerek yazıları koyu puntolarla yayına soktuk.

Tabiî ki günümüz rekabet koşullarında kendilerini tanımlayan ticari firmaların acaba gerçekten kendilerini bu örnekte de olduğu üzere doğru yada yanlış tanımlamakta olduklarını da düşünebilir miyiz?

Tabiî ki düşünebiliriz, hatta kesinlikle düşünmeliyiz!

Haklar arandıkça hak olmak özelliği taşıdığına göre, ancak haklarını arayan tüketicilerimizle, haklı ve doğru müşteri memnuniyetinin sağlanması sağlanabilecektir.

Bilindiği üzere, “TÖDEF” Tüketici Örgütleri Federasyonu bünyesinde yayın yapan sayfamızda, “TÜKETİCİ MEMNUNİYETİ” sağlayan ve ilkeleriyle kararlılıklarıyla tüketici dostu olan firmaları her yıl “YILIN TÜKETİCİ ÖDÜLLERİ” ile zaten ödüllendirmekteyiz.

Yanı sıra, bunların aksinde olan firmaları, kurumları da kamuoyuna ve sizlere  kusurlarıyla teşhir etmekten de çekinmeyiz.

Şu anda tüm giderleri, “TÖDEF” Tüketici Örgütleri Federasyonu’muz tarafından karşılanan “GİZLİ MÜŞTERİ” lerimizle de, bu anlatılanların yolculuklar boyunca doğru olup olmadığını, tüketici odaklı müşteri memnuniyetinin “ULUSOY TURİZM” tarafından sağlanıp sağlanmadığını bizatihi olarak takip de ediyoruz.

Bakalım gelecek süreçlerde neler yazıp sizlerle paylaşacağız, onu da yönetim kurullarımıza gelecek olan “GİZLİ MÜŞTERİ” raporları belirleyecektir.

Kalın sağlıcakla diyoruz.

Saygılarımızla.

SEMRA ŞAHİN

TÖDEF” Tüketici Örgütleri Federasyonu
 Genel Sekreteri


Milliyet Blog’daki “TÜKETİCİ KÖŞESİ” yazılarıma ulaşabilmek için aşağıdaki linke tıklamanız yeterlidir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.