4 Aralık 2010 Cumartesi

AVEA, TURKCEL, VODAFONE VE TELEKOM’UN, TÜRKİYE TÜKETİCİLERİ ÜZERİNDE OYNADIKLARI OYUNLAR


Tüketici Köşesi Okurları,

Cep telefonu operatörleri, AVEA, TURKCEL, VODAFONE  ve TELEKOM’un, Türkiye tüketicileri üzerinde oynadıkları oyunların sayıları o kadar çok ki, hangisini gündeme getireyim.

Bir önceki yazımızda TELEKOM ile tüketiciler arasındaki önemli sorun olan internet hizmetinin zorunlu olarak gerekmediği halde bir sabit telefon üzerinden verilmesine değinmiştim.

Bildiğiniz üzere, “TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Merkezi, bu  firmaların 4822 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Yönetmeliklerine aykırı, tüketici haklarını ihlal eden uygulamaları nedeniyle onlarca dava açmış bulunmaktadır.

Genel Başkan Prof.Dr.Öner Samanlı şu anda bunlardan birisinde tüketici haklarının aranmasındaki ses yükseltişinde “hakaret ve taciz vardır” iddiası karşısında, uzun süre devam eden mahkeme sonrasında, o firmaya tazminat ödemeye mahkum edilmiştir.

5000 kişi 1.TL. verse idi bu tazminat ödenirdi ama kimseden tık çıkmamıştır.

Zavallı hocanın, sizlerin hak arayışı yüzünden, maaşından bu miktar taksitler halinde hacizle kesilmektedir.

EĞRİ OTURUP DOĞRU KONUŞALIM

Millet olarak almakta cevval, vermekte çok iyi kaçamağı bilenlerdeniz…

GSM operatörleri tüketicilerin hak kaybına sebep olabilirler mi, diye sorgulamışız.

Beklemişiz, bu yazımız üzerine mağduriyetlerini her gün dillendirenler, “TÜKETİCİ GAZETESİ” e-iletişim adresini kilitlesinler diye, ama maalesef, beklentimizle kalmışız.

AVEA, TURKCEL, VODAFONE 

Bu operatörlerin üzerine saldıran yabancı sermayelerin mutlaka bildiği bir şey vardı.

Nedir o..?

Kar etmek…

Karlı yatırımı kim istemez ki…

Şu anda, TURKCELL’de yabancıların yakıple izlemesi altındadır.

Bu üç firmanın da esasında rekabet yapıyoruz görüntüsü altında Türkiye tüketicilerini aşırı derecede sömürdüklerini bilenler mutlaka var.

Bunlardan ricamız, hala bilmeyenler varsa onlara, uzun uzun anlatsınlar.

Esasında bizim Türk tüketicisi kadar da dünyada alınmayın ama, duyarsız olanı da yok.

İşte size bir link,


Bu sayfayı irdelediğinizde bu husustaki önceki yazımı okuyacaksınız.

GSM FİRMALARININ TÜKETİCİLERİ ALDATTIĞINA İLİŞKİN  BİRİNCİ ÖRNEK:

GSM operatörleri tüketicilere sağladıkları çıkarları sunan  vaatlerle,  onların kullandıkları hatlardan, kendi hatlarına geçmelerini sağlamaktadırlar.

İlk yıllarda, TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Merkezi adına, Genel Başkan, Prof.Dr. Öner Samanlı’nın yaptığı basın açıklamaları etkili olmuştu.

Bulunduğunuz operatörden farklı bir operatörle karşınızdakini arıyor iseniz, sizi şu operatör bağlantılı aramaktasınız, yahut da aranmaktasınız diye bir anons gelmekteydi.

Bir süre sonra vurguna geçilerek uygulamaya son verildi.

Örneğin (A) GSM operatöründen (B) GSM operatörüne geçen bir tüketici telefonundan bir başka  tüketiciyi aradığında, sorun yok. Çünkü o ödüllendirilmiş durumda.

Peki cezalı kim. Cezalı (B)…

Neden (B)..?

(A) operatörünün kendi operatörünün benzeri sandığı halde, yanıltılan farklı bir operatörden konuşan (B)Tüketicisi.

ÇÜNKÜ AYNI OPERATÖRLERİN BİRBİRLERİ İLE KONUŞMALARI İNDİRİMLİ

Aynı operatör sanırken farklı operatör ile konuşmak ise çok zamlı tarifeye tabi…

İşte oyun içerisindeki GSM firmalarının oyunu böyle….

GSM FİRMALARININ TÜKETİCİLERİ ALDATTIĞINA İLİŞKİN  İKİNCİ ÖRNEK:

Bu hususta, “Tüketici Gazetesi”nde  benim belirlediğim 6 sayısında bu bilgiler verilmiştir.

“KİM ARAMIŞ” HİZMETİNDE BİLMEDİĞİNİZ GERÇEK

Kim aramış Ücretlidir dikkat ediniz…!

Avea, Turkcell ve Vodafone kullananlar, bu iletiyi mutlaka okuyun, göz göre göre aldanmayın.

Telefonunuzdan hemen ##002#'yi tıklayın arayın, mağduriyetten kurtulun..!

Ekranınıza aktarma iptal diye bir yazı gelecektir.

Böylece yönlendirmeyi kaldırmış olacaksınız.

Aksi takdirde, size ulaşamayan herkesten bir kontör düşecek olduğunu unutmayın.

Duyanlar olarak, lütfen sizlerde duymayanlara bu metni linkle duyurun..!

Yani,  AVEA, TURKCELL ve VODAFONE kullanan herkese lütfen göndererek, tüketici bilincine destek verin..!

Göndermezseniz siz aradığınızda sizden de kontör düşecek, bunu da sakın unutmayın..!

Çünkü; Aradığınız kişinin telefonu da telesekreter ayarlı ise, dinlediğiniz 1 snlik 'Aradığınız kişiye ulaşılamıyor' mesajı için bir arama karşılığı ücretlendiriliyorsunuz!

İşin garip olan bir tarafı, AVEA, TURKCELL ve VODAFONE hatlarında fabrika çıkışı olarak ayarlı bir telesekreter yokken, herkese bu telesekreter otomatik olarak ayarlı geliyor olması. (?)

Bunun izahına da, bizim belleğimiz yeterli olamıyor…

Yani sizin bizlerin hiçbir şeyden haberimiz yokken, böyle bir uygulama sanal alemde GSM operatörlerince yapılıyor.

Arkadaşınızı aradığınız ve ulaşamadınız mı…?

Yaşasın, GSM operatörünün cebine 1,5 kontör düştü.

İki dakika sonra yine mi ulaşamadınız bir 1,5 kontör daha...
Damlaya damlaya göl olur dememişler…

Bu durumdan “Tüketici Gazetesi” okuduysanız önceden bilginiz olmuştur.

Yoksa kimsenin böyle bir uygulamadan haberi yok…

Bu durumdan kurtulmak, iptal ettirmek ise çok daha da ilginç;

AVEA, TURKCELL ve VODAFONE' u arıyorsunuz, durumu bir sürü kontör harcadıktan sonra anlatıyorsunuz ve bilinçli tüketici olduğunuzu gösteriyorsunuz,

AVEA, TURKCELL ve VODAFONE GSM operatörü görevlileri de, size yol gösteriyorlar.

“Telefonunuzdan ##002# yi aramanız durumunda tele sekreteriniz kaldırılabilecektir…” deniliyor.

Ne güzel değil mi…?

Üç köfte beş kuruş dediğimize kızanlar oluyor…

Beş kuruşluk köfte de, lezzeti veren ise, tükürükmüş, öyle diyor, köftehorlar…

Hah hah ha……..

Padişahın kabakçı fıkrası gibi…

LAYIK OLUYORUZ İŞTE HER GELİŞE, HER GİDİŞE…

Zam yapıyorlar, “oh” diyoruz…

Hak gaspında bulunuyorlar, “eh” diyoruz…

Sonra borç batağına düşüp de icralık olan zavallı insanımıza bakıp “vah” diyoruz…

Var mı doğru sözlere itirazınız..?

İşte ana sorun burada, sessizlik…

Tısssssssssssss… derken kimseyi incitmek maksadında değiliz.

Mesajımızı doğru yerlere ulaştırmak istiyoruz…

Saygılarımla.
….

Semra Şahin

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE
“SEMRA ABLANIZ”

E-BİLGİ İÇİN: bizebilgi@hotmail.com
ÖNEMLİ DİPNOT BİLGİSİ:
Tüketici Köşesinde, “Semra Ablanız” Milliyet Blog sayfalarımdaki yazı ve resimlerimi,
İsmim, Soy İsmim ve yazının Kaynak linkinin gösterilmesi suretiyle alabilirsiniz.
Yazılarımın tüm telif hakları, “TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Merkezi’ne aittir.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.