29 Kasım 2010 Pazartesi

TÜRKİYE'NİN "TÜKORDER" TÜKETİCİYİ KORUMA DERNEĞİ GENEL MERKEZİ DENETİMİNDEKİ TÜKETİCİYİ BİLİNÇLENDİRME VE ŞİKAYET HATTI

                           
Dikkat, Kontör Hırsızı
Dolandırıcılar İnternette    Cirit Atıyor          
                           
Değerli Tüketici Köşesi Okurları,

Bugün Posta kutumuza takılan bir eposta ve sonrası ortaya çıkan tüketici mağduriyetini görünce çok üzüldüm.

Mağdur tüketiciler böyle durumlarda nereye olursa oraya şikayetlerini yazarak imdat çığlıklarının duyulmasını istiyorlar.

Hani bir atasözünde olduğu gibi…

“Denize düşen yılana sarılır”

Allah’tan biz doğru adreslerden birisiyiz.

Gelen tüketici şikayetine ait epostanın aslı “Tükorder” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği, Genel Başkanı, Sayın Prof.Dr.Öner Samanlı hocamızın kişisel epostasına gelmiş.

Esasında yanlış adres olup silinebilirdi ama, hocamız çok duyarlı bir yaklaşım ile okuduğu mesajın çözümüne ışık tutabilmek üzere bize yönlendirmiş ve silmemiş.

Bizim bilgi hattımız aşağıdaki gibidir.

Oda bize yönlendirmiş.

Şikayet şöyledir;
        
From:  G. Kamacı - Antalya

To:  sikayet@antalya.pol.tr 

Cc:  155@antalya.pol.tr, bilgiedinme@antalya.pol.tr 

Şikayet Konusu: İnternette kredi kartından kontör dolandırıcılığıyla bilgim haricinde alışveriş yapılması.

Bilgi İçin: Yukarıdaki eposta adresleri Antalya Emniyet Müdürlüğü’ne ait, halkın şikayetine açık e-posta adreslerdir)

Sayın Yetkili,

31.10.2010 tarihinde G. Bankası kredi kartımdan 900,00 ve 500,00 TL olmak üzere toplamda 1400 TL alış-veriş yaptığım bilgisi bankam tarafından mesaj aracılığı ile geldi.

Bankayı arayıp hemen kartımı iptal ettirdim.

Daha sonra 155'i aradığımda bağlı bulunduğunuz şubeye gidin dendi.

Bağlı bulunduğum şube Antalya Bahçeli Şubesi.

Akşam saatlerinde gittim. Görevli memura durumu anlattım. O da bir üstüne sorarak beni bilişim suçlarına yönlendirdi ve oranın akşam saatlerinde hizmet vermediğini iletti.

Şunu sormak istiyorum.

Ben 09.00 - 18.00 çalışan birisiyim.

İşten izin alma durumum yoksa ve müsait olduğum saatlerde siz bu olanağı bana sağlayamıyorsanız ben şikayetçi olamayacak mıyım?

Bahçeli Şubesi yazılı şikayetimi alıp, diğer birime iletemez miydi?

SEMRA ŞAHİN YORUMU: Kesinlikle öyle olmalıydı. Bankanın bahçeli Şubesi resmen sizi başından def etmiştir. Yani 4822 Sayılı yasaya muhalefette bulunmuştur.)

Bankamdan aldığım bilgiye göre 1400 TL tutarında kontör almışım. İşlem 3d secure sistemi kullanılarak yapıldığı için güvenliymiş yani ben yapmışım bankaya göre.  

Satıcının bilgilerine ulaştım. Antakya - Hatay B.Sertbaş isminde birisi.

Cep telefonu da şöyle. 0 536 445 XX XX

Aradım bu kişiyi. Kontör satan bir esnafmış. Peki nerede benim faturam?

İnternet üzerinden hadi ben aldım diyelim. Bu işlemi nereye faturalandırdı?

Kime satış yaptı?

Bu kişi üzerinden lütfen suçluları bulun. Bence satıcı da suçsuz değil!!!

Benim ticari bir kimliğim yok. 1400 Lira ile kontör aldığımı ve bu kontörlerin bana ulaştığını ispatlasın.

Vatandaşlık ve yasal hakkımı kullanmak istiyorum. Bana yardımcı olmak göreviniz.

Saygılarımla,

G. KAMACI

ADRES BİLGİLERİ. (burada yazmadık, ancak bizde kayıtlıdır.)

SAYIN KAMACI VE BENZER DURUMDA Kİ MAĞDURLARA,

ÖNEMLE DUYURUYORUM,

Bu gibi durumlarda yapılacak işlemler nelerdir..?

1.    Olay fark edildiği an, ilgili bankanın 7/24  Müşteri hatları aranarak iptal ve gereken işlemin yapılması talebinde bulununuz.!

2.    Mesai saatleri içerisinde ise, acilen banka şubenize, yazılı bir dilekçe ile şikayetinizi yaparak, şikayetin bir örneğini bankadan surete meşruhat alarak yapınız.! (Mesai saatleri dışında ise; PTT kanalı ile APS gönderisi yapınız, ilk iş günüde de bizzat müracaat eylemi gerçekleştiriniz.)


3.    Bankanızdan aldığınız meşruhatlı dilekçeniz örneğinin bir fotokopisini ekleyeceğiniz, başka bir  dolandırıcılık şikayet dilekçesini hazırlayarak, TC. Savcılık Kalemine, Nöbetçi Cumhuriyet Savcısından havale ettirerek yapınız.! (Bu dilekçenin de bir örneğini meşruhat kaydı ile almanız gerekiyor.)

4.    Bulunduğunuz il veya ilçelerde Valilik veyahut Kaymakamlık birimlerine bağlı olarak faaliyette bulunan, “Tüketici Sorunları Hakem Heyeti” bulunmaktadır. Bu merkezlere, elinizdeki yukarıdaki izlemeniz gereken yolları izleyerek yaptığınız işlemlere ait belge örnekleriyle şahsen müracaat ediniz.( Biliniz ki, her Tüketici Hakem Heyetinde, Tüketici Derneklerimizden, bir temsilci, bulunmaktadır.)

5.    Yukarıda yazılan 4 maddedeki tüm işlemleri izahla ve belgeleriyle itirazla, ilgili bankanın, Genel Merkezi’ne, APS gönderisiyle yapınız. Bu dilekçeyi, gönderirken de, suretlerin de sizde kalması gerektiğini unutmayınız..

6.    Bu ve benzer olayları örnekteki, G.Kamacı kardeşimizin yaptığı gibi bizler gibi gönüllü toplumsal çözüm mercilerine de bilgi olarak aktarınız ki, bizlerde Türkiye kamuoyu ile bu durumu paylaşabilelim.

Böyle mutsuz hadiseler yaşamamanız dileklerimle…

Saygılarımla.


Semra Şahin


TÜKETİCİ KÖŞESİNDE
“SEMRA ABLANIZ”



E-BİLGİ İÇİN: bizebilgi@hotmail.com

ÖNEMLİ DİPNOT BİLGİSİ:
Tüketici Köşesinde, “Semra Ablanız” Milliyet Blog sayfalarımdaki yazı ve resimlerimi,
İsmim, Soy İsmim ve yazının Kaynak linkinin gösterilmesi suretiyle alabilirsiniz.
Yazılarımın tüm telif hakları, “TÜKORDER” Tüketiciyi Koruma ve Bilinçlendirme Derneği Genel Merkezi’ne aittir.












  













  













tukorder@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.